Despre gunoaie

In weekend am fost implicat intr-o operatiune de curatenie generala. Inarmat pana in dinti, am intrat in lupta extrem de increzator in fortele proprii, insa am esuat lamentabil. Am avut revelatia faptului de a trai intr-o lume a gunoaielor. Suntem inconjurati de lucruri inutile si de nimicuri ieftine. In fapt, orasul in care traim este sufocat de gunoaie. Fiare ruginite, masini abandonate, cladiri in paragina… La tot pasul ne lovim de obiecte care nu-si justifica existenta, explicabile numai prin indolenta si nepasarea noastra. Mizeria contamineaza tot, intra in cotloanele cele mai ascunse. Suntem niste victime neajutorate in fata aceastei agresiuni disproportionate. Flagelul insidios al mizeriei sufletesti se intipareste in fibra noastra cea mai intima, cu consecinte ireparabile. Traim pastrand in viata noastra reziduuri emotionale, cioburi disparate de amintiri. Nu avem curajul de a proceda la o igiena elementara si continuam sa fim parazitati de aceleasi persoane de care nu ne mai leaga in fond decat fire extrem de subtiri si pernicioase. In asemenea momente imi trec prin minte cuvintele lui Travis Bickle, personajul dostoievskian din Taxi Driver, interpretat psihotic de Robert de Niro: Thank God for the rain to wash the trash off the sidewalk.

Acest articol a fost publicat în Impresii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu